„Az iskola közös ügyünk” PDF Nyomtatás E-mail
2015. május 26. kedd, 11:45

„Az iskola közös ügyünk”

A TÁMOP 3.1.4.B „Köznevelés az iskolában” című projektben Zalaegerszegen a Csány László Közgazdasági Szakközépiskola és a Petőfi Sándor és Dózsa György Magyar-Angol Két Tanítási Nyelvű Általános Iskola vesz részt. A „Partnerség és hálózatosodás” modul keretében több közös programot szerveztek. A közös munka lényege, hogy a két iskola diákjait, pedagógusait és a diákok szüleit közelebb hozza egymáshoz olyan programok szervezésével, melyek megvalósítása során a diákok hasznosan tölthetik szabadidejüket, közösségi szolgálatot teljesíthetnek, és segítséget kaphatnak a pályaorientációban. A diákok aktív részvétele során fejlődik személyiségük, érzékennyé válnak olyan társadalmi problémákra, mint az iskolai erőszak, családi problémák, túlzott on-line jelenlét és a fiatalok közösségi aktivitásának hiánya, és ezen felismerések által eljuthatnak a problémák feldolgozására, kezelésére, illetve megoldására.

Az első ilyen közös rendezvény az általános iskolás tanulók pályaorientációját hivatott szolgálni. Április 15-én délután a Dózsa iskola 7. évfolyamos diákjai közül harmincan néhány szülő kíséretében ellátogattak a szakközépiskolába, ahol az intézmény igazgatónője nyújtott tájékoztatást az iskola ágazatairól, programjáról és természetesen szabadidős tevékenységeiről is. Ezután a tanulók 10 fős csoportokban ismerkedhettek az iskola szakmai munkájával. A tanulók ízelítőt kaptak az egyes szakokon folyó gyakorlati munkából is.

Az informatika laborban hálózati kábelek szerelésével, mérésével, az optikai kábelek működésének elvével ismerkedhettek lézeres demonstrációs eszközök segítségével.

Kipróbálhatták a tízujjas vakírás oktatására használt programot is.

A közgazdaság ágazaton a közgazdaság és pénzügy gyakorlati életre való hatását követhették nyomon, és kipróbálhatták a pénzvizsgálót és a pénzszámlálót is munka közben.

A középiskola tanárain kívül szakszerű segítséget nyújtottak a 9-10. évfolyamos diákok is. Megmutatták a tízujjas vakírást, segítettek a szerelésben és a lézeres demonstrációban, válaszoltak általános iskolás társaik kérdéseire, és kísérték őket.

Az általános iskolás diákok másnap elmondták tapasztalataikat, melyekből kitűnik, hogy rendkívül hasznosnak találták a programot. Minden tanuló pozitívan nyilatkozott a látogatásról, még az is, aki mindenképpen gimnáziumba készül. Azt mondta, most már szívesebben jelöli meg az intézményt a felvételi jelentkezési lapon, ha esetleg nem sikerülne bekerülnie gimnáziumba.

Az együttműködés következő programja április 22-én zajlott, melynek keretében a szakközépiskola diákjai közül 14 tanuló látogatott el a Dózsa iskolába, ahol a közösségi szolgálat kötelezettségéből teljesítettek néhány órát. Mint önkéntesek segítették az általános iskolás alsós diákok délutáni tanulását, illetve tevékenyen részt vettek a délutáni szabadidős tevékenységükben; játszottak velük, vigyáztak rájuk, és segítették őket. A kicsik nagyon élvezték, hogy a tanító nénin kívül mások is foglalkoztak velük, nagyon megkedvelték a diákokat. A középiskolások pedig szívesen működtek közre mind a játékban, mind a tanulásban. Néhányan kedvet kaptak egy újabb látogatáshoz, volt olyan is, aki meglátta a pedagógus-pálya szépségét, esetleg kedvet is kapott hozzá. Akadt azonban olyan diáklány, aki most értette meg, milyen nehéz is időnként a tanároknak, tanítóknak, és inkább a pálya nehézségét érezte meg. Valójában ez a rendezvény is egyfajta önismeretet adott, és segítette a középiskolások pályaorientációját, formálta véleményüket, szélesítette látókörüket. Mindemellett alkalom volt a szabadidő hasznos eltöltésére is.

Április 27-én még egy harmadik programon is találkoztak a két iskola diákjai, pedagógusai és a szülők, ahol a Göcsej Kutyaklub segítségével kutyával asszisztált személyiség-fejlesztő tréningen vettek részt. A programsorozat szervezői, az intézmények partnerség-pedagógusai, Varga Zsuzsanna és Némethné Vass Erika még májusra terveznek egy közös programot a diákok részére.

 
Angol tábor a Dózsában PDF Nyomtatás E-mail
2015. május 22. péntek, 09:22

A tábori díjat Császár Zsuzsanna tanárnőnél lehet befizetni 2015. május 26-27-28-án

7:30 - 8:00

11:35 - 11:55.

 
"Tiszán innen Dunán túl" 2015. PDF Nyomtatás E-mail
2015. március 26. csütörtök, 12:02

A „Tiszán innen – Dunán túl” országos népdaléneklési verseny megyei fordulóján sikeresen szerepeltek iskolánk tanulói.

Szóló kategóriában:

Süle Vanda 4.c arany

Szakály Vanda Mirabella 8.b arany

Énekegyüttes kategóriában:

a Zalai csicsergők: Nébli  Veronika – Szakály Vanda Mirabella 8.b arany

a 3-4. osztályos kisegyüttes: Bangó Luca 3.c,  Czendrei Blanka 3.a,  Fébert Zita 3.b, Harmadás Anna 4.c, Laska Dorina 3.a, Süle Vanda 4.c, Kaszás Beáta 4.b, Vincze Bíborka 3.a arany minősítésben részesült.

Ezüst minősítést ért el: a Harmadás Anna  4.c, Kaszás Beáta 4.c, Süle Vanda 4.c kisegyüttes.

Felkészítő tanár:

Sümeginé Gájer Ildikó

Péterné Bán Rózsa

 
Anyanyelvi hét PDF Nyomtatás E-mail
2015. március 26. csütörtök, 08:51

Anyanyelvi hét eredményei

 

A 2015. március 19-én került sor az anyanyelvi hét eredményhírdetésére. Az alsós gyerekek (2. osztálytól a 4. osztályig), versenyeztek, hogy ki tud szépen és helyesen írni, ki tud szépen hangsúlyozva, hiba nélkül olvasni.

Íme az eredmények:

 

Helyesíró verseny:

2. évfolyam:

I.

Goldfinger Blanka

2.a

II.

Nagy Bence

2.c

III.

Vitkovics Vanda

2.a

 

3. évfolyam:

I.

Petrényi Marcell

3.c

II.

Somlai Luca

3.c

II.

Pigler Szofi

3.c

III.

Rózsa Rebeka

3.c

 

4. évfolyam:

I.

Horváth Kornélia

4.a

II.

Miszori Laura

4.a

III.

Simon Levente

4.a

III.

Vizsy Szonja

4.a

III.

Fekécs Bálint

4.a

III.

Nagy Janka

4.a

III.

Röszler Dóra

4.a

III.

Szakonyi Franciska

4.a

III.

Soós Bettina

4.c

III.

Csuti Kornél

4.c

 

Szépíró verseny:

2. évfolyam:

I.

Hermán Krisztina

2.a

II.

Vitkovics Vanda

2.a

III.

Goldfinger Blanka

2.a

 

3. évfolyam:

I.

Ebedli Zsófia

3.a

II.

Kálmán Bálint

3.a

III.

Ritecz Panna

3.c

III.

Kiss Míra

3.c

 

4. évfolyam:

I.

Horváth Kornélia

4.a

II.

Hári Fruzsina

4.b

III.

Süle Vanda

4.c

 

Szépolvasó verseny:

2. évfolyam:

I.

Vitkovics Vanda

2.a

II.

Pilise Laura

2.b

III.

Molnár Barnabás

2.d

III.

Petkov-Petrov Lara

2.c

 

3. évfolyam:

I.

Rózsa Rebeka

3.c

II.

Horváth Beatrix

3.b

III.

Tóth Barnabás

3.c

III.

Panulin Ádám

3.a

 

4. évfolyam:

I.

Simon Levente

4.a

II.

Röszler Dóra

4.a

III.

Balázs Ramóna

4.c