5-6. évfolyam
Kedves Gyerekek!
Az alábbi linkre kattintva érdekes feladatokat oldhattok meg. Minden ajtó mögött más-más feladatot találsz. Ahogy haladunk előre az időben, egy-egy újabb ajtót találsz majd nyitva. Ha elakadtok, kérjétek a tanár, vagy a szülő segítségét. Jó szórakozást!
https://tuerchen.com/7b8a042d
A másik link egy (akár osztály) versengésére is lehetőséget adó robotos játék. Itt meg tudjátok egymást hívni meccsre Egy négyzet alakú pályán folyik a verseny, ahol három színnel találkoztok. A cél, az, hogy a pálya szélére lerakott robot minél hosszabb ideig maradjon a táblán. Ha szürke mezőre lépünk, akkor egyenesen megy a robot, sárga mezőknél jobbra, a pirosnál pedig balra fordul. Minden játék más színkiosztással kezdődik, így garantált az izgalom! Természetesen olvasd el a játékszabályt és esetleg a játék ismertetőjét nézd meg itt:
https://www.youtube.com/watch?v=QpHmDOvnSm4
A játék: https://codycolor.codemooc.net/#!/
7-8.évfolyam
Kedves 7. , 8. osztályos diákjaink!
Az alábbi linkeken lehetőségetek nyílik bepillantani a kódolás, programozás világába egy érdekes, jól érthető animációs sorozat segítségével, valamint arra, hogy részt vegyetek egy nem mindennapi virtuális kalandjátékban.
Animációs film:
"Think like a coder" - „Gondolkodj úgy, mint egy programozó” – gyerekeknek szóló animációs filmsorozat
A 10 epizódos elbeszélés egy lány, Ethic és robot társa, Hedge kalandjait követi nyomon, miközben megpróbálják megmenteni a világot. A két hős három tárgy összegyűjtésére vállalkozik, és programozási rejtvények sorozatán keresztül kell megoldania a feladatát. A videók az eredeti változat magyar nyelvű feliratával kiegészített verzió. Fordította és feliratot készítette: Kemenesi Balázs és Kemenesi Ágoston.
https://www.youtube.com/channel/UCwTYHx94A4x6DAk2IQEpP-Q

Űrbéli virtuális szabadulószobába is hívunk Benneteket!
A kihívás alaptörténete egy "űrbéli zűrből" való menekülésről szól.
A résztvevők/résztvevő csapatok egy kerettörténetbe ágyazva ismerkedhetnek kódolási, kódfejtési alapokkal. A 12 darab, egyre nehezedő feladat megoldására 60 perc áll rendelkezésre, amit egy online felületen (böngészőből) kell leküzdeni. Bár előzetes ismereteket nem igényel, de gondolkodni szükséges! A kihívás teljesíthető egyénileg vagy csapatban is. Csapatjátéknál az online kommunikáció elengedhetetlen! A részvételhez csupán számítógép vagy táblagép és internet-hozzáférés szükséges, a rendezvényre előzetes regisztráció után lehet belépni. A kihívást sikeresen teljesítők online oklevelet tölthetnek le!
Regisztációs űrlap

|